Close

Säkerhetsåtgärder med anledning av Covid-19


Det är viktigt att du som gäst alltid ska känna dig trygg och säker hos oss.
Vi vill gärna dela med oss av vad vi gör för att skapa en säker miljö för både dig som gäst och för vår personal. 

På den här sidan hittar du uppdaterad information om vårt arbete för att minska smittspridning, hur vi jobbar med tidsbokningar i vårt spa, i våra restauranger och gällande av- och ombokningsregler.

Först och främst – vad roligt att du är inne på vår hemsida och läsre. Du har kanske redan en bokning hos oss, eller funderar på att boka. Vi hoppas att nedan information ska svara på dina eventuella frågor – om inte, tveka inte att kontakta oss på info@kostabodaarthotel.se

 

Gällande vaccinpass

Regeringen beslöt att vaccinationspass krävs för allmänna sammankomster och offentliga tillställningar med fler än 100 personer inomhus från och med 1 december 2021.
Kosta Boda Art Hotel omfattas inte av dessa krav i dagsläget. Vi håller oss givetvis uppdaterade och följer Folkhälsomyndigheten och regeringens riktlinjer, restriktioner och rekommendationer. 

 

Från den 23 december gäller.

  • Servering av mat eller dryck inomhus får endast ske till besökare som sitter ner vid ett bord, en bardisk eller liknande. Besökare får dock hämta mat och dryck vid en disk, en buffé eller liknande, om det kan ske utan att trängsel uppstår och med minst en meters avstånd från besökare som sitter ned.
  • Den som driver serveringsstället ska se till att sällskap kan hålla ett avstånd om minst 1 meter i sidled samt framåt och bakåt från andra sällskap. Det finns ingen begränsning i hur stort ett visst sällskap får vara. 

 

Följande gäller fortfarande.

  • Vuxna bör hålla avstånd i offentliga miljöer.
  • Serveringsställen ska undvika trängsel.
    Vi har sett över hur vi möblerat våra restauranger för att du som gäst enkelt ska kunna hålla avstånd till andra.

 

Allmänt

Hos oss är både gäster och personal friska och tar ansvar

  • Först och främst ber vi dig som gäst att endast besöka oss om du är helt frisk. Mår du inte bra inför din vistelse, kontakta oss så hjälper vi dig med ombokning till ett nytt datum. (läs mer nedan)
  • Personalen på plats hos oss är frisk. Alla avdelningschefer är ombedda att skicka hem personal med förkylningssymptom. På samma sätt är var anställd skyldig att informera sin chef om hen inte mår bra.
Hygien och renhållning
  • All personal vidtar extra god handhygien och vi uppmuntrar även gäster till att göra detsamma.
  • Vi erbjuder handsprit på flera allmänna utrymmen rumtom i hotellet och uppmanar dig som gäst att nyttja denna.
  • Vårt städteam har sedan start fokuserat extra mycket på att rengöra ytor och saker som vidrörs ofta, exempelvis dörrhandtag och fjärrkontroller på rummen städas extra noggrant. På samma sätt är receptionspersonalen nogranna med att desinficera betalterminaler, nyckelkort och spaarmband.
Det här med avstånd
  • Vi tidsbokar både ditt spabesök och dina restaurangbesök. Vi följer givetvis direktiven från Folkhälsomyndigheten med avståndskrav mellan borden i vår restaurang
  • Som gäst hos oss har du tilldelats en incheckningstid och en utcheckningstid beroende på din valda spatid. Dessa tider har vi satt för att kunna skapa en lugn, trygg och smidig inchecknings- och utcheckningsprocess. Ingen gillar att köa – särskilt inte i dessa tider, så vi ber dig att respektera dessa.

Restaurang Linnéa och Glasbaren

Tidsbokning
Du förbokar din middagstid samt frukosten under helger.

Glesare möblering
Restaurangen har möblerats glesare. Vi följer direktiven och rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten .

 

Konferens & möten

Här kan du läsa vilka åtgärder vi vidtagit för en trygg konferens.

Bokning och avbokning

Bokning och avbokning
Vi följer vår branschorganisation Visitas riktlinjer. De bokningsvillkor du finner på din bokningsbekräftelse är de som gäller. Vi erbjuder precis som vanligt avbokningsskydd vid nybokningar, både på vår hemsida och via telefon och mail.

Avbokning hotellpaket med middag
Av- eller ombokning med avbeställningsskydd
Avbokning fram till 24 timmar innan ankomst till kostnad av avbeställningsskyddet 295 kr.
Avbokning mindre än 24 timmar innan ankomst debiteras hela bokningsvärdet.
Vi erbjuder kostnadsfri ombokning till nytt datum om du skulle vakna upp sjuk på ankomstdagen.

Avbokning utan avbeställningsskydd
Avbokning fram till 14 dagar innan ankomst är avgiftsfritt.
Avbokning mindre än 14 dagar innan ankomst debiteras hela bokningsvärdet.
Vi erbjuder kostnadsfri ombokning till nytt datum om du skulle vakna upp sjuk på ankomstdagen eller om du skulle behöva flytta bokningen.

Avbokning hotellrum (utan middag)
kostnadsfritt fram till 24 timmar innan ankomst.

Har du bokat konferens hos oss och har frågor och funderingar uppmuntrar vid dig att kontakta oss direkt på:
gruppkonferens@kostabodaarthotel.se eller genom att ringa 0478-34834.

 

Vi ser fram emot att få rå om dig! Tillsammans skapar vi en säker miljö.

Varma hälsningar från Teamet på Kosta boda Art Hotel <3